tisdag 30 november 2010

Mina föräldrar!

Även om jag inte säger det så ofta till dom... jag skulle inte kunna tänka mig några bättre föräldrar än mina!

Dom enda minnen jag har av min pappa när jag var liten det var när han skulle åka iväg och jobba någonstans i världen. Jag kommer speciellt ihåg en gång när jag började gråta och stod för att kolla ut genom dörren jättelänge... Sen kommer jag ihåg alla tidiga mornar, när vi satt och åt frukost tillsammans, hela familjen.
När jag väl växte upp lite och blev mer och mer tonåring så var mamma min värsta fiende, vi bråkade hela tiden.
Pappa var mer den som fick gå emellan. Haha
Dom var tillsammans i ungefär 20 år innan dom tillslut gick isär.
Så i början av sommaren, någon vecka innan sommarlovet, flyttade mamma ut och min syster flyttade med så nu bor dom på Gruvlyckan.
Jag och mamma bråkar nästan aldrig längre utan kommer bara bättre och bättre överens sen vi flyttade ifrån varann.
Det är hur roligt som helst att hitta på något med henne och att bara ta en fika och prata.

Nu är det jag och pappa som brukar ryka ihop istället. Inte hela tiden, men ibland. Men vem har det inte så?
Vi har det trevligt också. Jag gillar att sitta och prata med honom om allt och inget, jag gillar att skämta med honom och att han lätt kan skämta tillbaka, och jag älskar verkligen att reta honom med "tjejsnack"! Haha
Vi har kul och det är ingen tvekan om att jag älskar båda mina föräldrar.
Jag skulle ge mitt liv för dom båda två och jag vet att dom skulle göra detsamma för mig.
Familj. <3


xoxo, klara

1 kommentar:

  1. Du är så klok mitt älskade barnbarn, mår så gott när jag läser dina kloka ord. Du har mognat något enormt den senaste tiden. Ålskar dej över allt annat. Kram Mormor

    SvaraRadera