söndag 28 november 2010

Presentera mig själv!

Ja, nu får vi se hur det är kommer gå...

Jag är en tjej på 16 år (fyller 15 maj), jag har blont hår och blågröna ögon, jag har diabetes (fick när jag var 9 år), jag är uppvuxen i Grums där jag bodde i 15 år.. Vad mer kan man skriva?

Jag är bosatt i Karlstad (Bellevue, Sandelsgatan 4A om man ska vara exakt) och har bott här sen ungefär en månad tillbaka tillsammans med min pappa. Min mamma bor tillsammans med min syster på Gruvlyckan, vilket inte alls är långt ifrån där vi bor.
Efter att jag gick ur 9an med riktigt usla betyg så trodde jag aldrig att jag skulle komma in på något gymnasium alls. Men vill man något tillräckligt mycket så tycks allt gå...
Jag kom in på Sundsta med inriktning Musik, men har under många omständigheter valt att gå om ett år och istället jobba medan jag läser matte och engelska två gånger i veckan. Dessutom har jag kvar min sånglektion en gång i veckan så att jag kan fortsätta att utveckla min sång.

Jag skulle nog kunna beskrivas som en väldigt glad, livlig, galen, djup och ganska konstig person.
Det bästa jag vet är att umgås med vänner och att bara kunna släppa kontrollen för att vara sig själv, att kunna skratta och känna sig som ett litet barn igen.
Eller att fastna med hela själen i en bra låt och låta hjärtat slå i takt med basen, att vara ett med musiken.

Jag har nog alltid varit en liten teaterapa, enda sen jag var liten.
Att stå i centrum, synas och höras av alla det har nog blivit viktigare med åren, det begäret fanns inte alls på samma sätt som det gör nu.
Men musiken, den har alltid funnits för mig, fast kanske även den har blivit lite viktigare med åren...

Ja, jag vet inte riktigt vad man skulle kunna skriva mer... Jag tycker nog att jag fick med en hel del, eller?
Har ni några frågor så är det bara att skriva!

xoxo, klara

2 kommentarer: